Educació sanitària

Intervenció grupal en pacients amb RCV

Aliments flatulents


Has sentit parlar de la Musicoteràpia?
No deixis de revisar la sessió de la Lourdes Crespo Clica ara i aquí


Teràpia grupal - Classe per R-4 (Sílvia Granollers) 

Mapa mental: punts claus de l'entrevista clínica i de com registrar-la: clica!!!


Quiero leche i Comunicación de la A a la C

Vídeo sobre inhaladors ...

8 comentaris:

  1. Moltes vegades com a personal sanitari prescribim medicació donant la informació suficient, però donem per suposat que les altres persones ho entenen, i no fem un seguiment adequat per assegurar-nos que ho fan correctament. Per exemple, demanar que ens expliquin el que han entès o que demostrin com realitzarien l'acció d'inhalar...

    El video és una representació no tan descabellada del que podria arribar a passar en una consulta.

    A.V.C.

    ResponElimina
  2. El desconeixement d'alguns pacients a l'hora d'utilitzar els inhaladors és només un exemple de la manca d'informació que tenen per a realitzar correctament una tècnica que precisa d'educació sanitària i pràctica.

    En el cas del video es tendeix a exagerar la situació que es dóna a les consultes reals i, encara que de forma crítica, ens fa reflexionar sobre si realment s'estableix una comunicació eficaç amb els usuaris a l'hora de transmetre determinats consells o educació. Per això, crec que hem de parar especial atenció a aquests aspectes i assegurar-nos que el pacient ha entès correctament les explicacions proposades pel professional sanitari abans de que marxi de la consulta.

    A.B.R.

    ResponElimina
  3. Crec que aquest vídeo el podem interpretar de dues maneres:
    - La primera és com a vegades els professionals de la salut donem per fet que els pacients entenen al 100% l'educació sanitària que els hi expliquem.
    - La segona manera d'interpretar-ho és com una "mofa" de la pacient cap al doctor pel fet que aquest la jutja dient que segurament el problema és que no l'utilitza bé.

    És important assegurar-nos que els nostres pacients han entès allò que els hi expliquem i la millor manera és demanar-lis que ens ho mostrin, però a la vegada hem d'anar en compte i no tenir prejudicis abans d'hora.

    C.F.S

    ResponElimina
  4. Este video refleja claramente como a veces los tratamientos o procedimentos a los que se someten a los pacientes son dados con información insuficiente o de manera que ellos quizá no hayan entendido el como realizarlos. Para ello es conveniente preguntarles como lo harían como en el caso de los inhaladores para asi poder darlse la educación sanitaria necesaria para llevarla a cabo.
    Aunque a veces los pacientes crean que podemos ser pesados o quiza como en el video dice ella "cree que soy tonta", hay que hacerles entender que es para asegurarnos de que esta información ha sido bien recibida, no para juzgarlos ni mucho menos.

    J.Z.A

    ResponElimina
  5. La comunicació juga un paper clau per a poder desenvolupar-nos en la nostra vida diària.Constantment en fem ús, tant de forma verbal com no verbal, per interaccionar amb el nostre entorn i establir relació amb els altres.
    Així doncs, podem afirmar que és una eina indispensable a la consulta, i fer-ne un ús adeqüat pot ajudar-nos a transmetre als pacients infinitat de conceptes.
    Per altra banda, tal com mostra el video titulat "Comunicación de la A a la C", una comunicació incorrecta o errònia amb l'usuari pot ser una arma de doble fil i distanciar-nos o obstaculitzar la relació pacient-professional. Poden aparèixer múltiples malentesos per part d'ambdues parts, per això crec que és important parar-hi atenció a aspectes bàsics: saber escoltar, tenir en compte les barreres lingüístiques i el nivell intelectual del pacient, identificar possible deteriorament sensorial, observar gesticulació i comunicació no verbal i, per últim, saber expressar-nos amb claredat.

    A.B.R.

    ResponElimina
  6. La comunicació ja sigui verbal com no verbal, és una eina molt important en el nostre dia a dia. És un mitjà pel qual ens relacionem amb els altres.
    Tal i com podem veure en el vídeo, els dos personatges no es comuniquen bé, hi ha errors i per tant no s'entenen. Això ho podem traslladar al dia a dia amb els pacients. Si les dues parts no utilitzen la mateixa llengua, o si aqesta comunicació és incorrecta no arribarà el missatge que es vol transmetre.
    "Parlant, la gent s'enten", així doncs, parlem, comuniquem-nos...però fem-ho d'una manera adequada i entenedora per part de les dues persones.

    C.F.S

    ResponElimina
  7. Com ja sabem la comunicació, tan verbal com no verbal, és la principal eina que tenim els humans per relacionar-nos, sabent això és de vital importància que parem atenció a alguns aspectes que ens faciliten aquesta comunicació: al nivell cultural de l'altra persona, edat, païs de procedència, grau d'interès respecte al tema que tractem, l'idioma, o com es veu en el vídeo que tot i parlar el mateix idioma les expressions ens poden confondre.

    Si ho traslladem a l'àmbit sanitàri, a la consulta és tant o més important tenir en compte tot això, sobretot a l'hora d'entendre'ns amb el pacient, fer educació sanitària...Hauríem d'aprendre a utilitzar tots els recursos disponibles i assegurar-nos que la comunicació és bidireccional, per poder garantir un bona atenció.

    A.V.C.

    ResponElimina
  8. En nuestro ámbito y en cualquier otro, sabemos que la comunicación ya sea verbal como no verbal es una herramienta imprescindible para poder relacionarnos con el entorno.

    Como podemos ver en el vídeo, el presentador sigue una serie de preguntas que ya tiene escritas y sin parar atención a lo que el concursante le contesta el sigue con su guión.
    Respecto al ámbito sanitario, tenemos que mantener una buena comunicación con el paciente, ya que es importante tratar de entender porque viene y que es lo que necesita ya que de otra manera no seremos capaces de llevar a cabo una buena comunicación y nuestro trabajo no será el correcto.


    J.Z.A.

    ResponElimina